Vivim una època de constants i veloços canvis. Canvis que, d’una o una altra manera, afecten tota la societat i per tan també a les famílies; canvis, que poden facilitar l’obertura a noves possibilitats i també poden generar situacions complexes, no sempre fàcils de gestionar, per falta de recursos i per l’esforç que requereix l’adaptació a noves situacions: separacions, nous models de família,  migracions, atur, canvis de treball, de ciutat, d’escola, de cultura, pèrdues, conciliació família-treball… Situacions, totes elles, generadores d’estrès que porten malestar a la família  i acaben per  afectar, de forma especial, als més petits de la casa. 

 

 

La mirada sistèmica, les aportacions de Bert Hellinger respecte a allò que facilita l’ordre en els sistemes familiars i la seva aplicació conjunta a través de la Pedagogia Sistèmica en l’àmbit família-escola, permet trobar noves estratègies i facilita una efectiva i ràpida solució a la gran complexitat i varietat de situacions en les quals es veu immersa la família en el moment actual:

  • Problemes de relació pares-fills. 
  • Relacions conflictives entre els membres de la família.
  • Processos de separació o divorci.
  • Problemes de comunicació amb membres de la família.
  • Canvis en situacions vitals que afecten tota la família com l’arribada d’un nou germanet, canvis de residència, de país, de treball…
  • Adopcions.
  • Problemes relacionats amb l’escola.
  • Fracàs escolar.
  • Problemes de conducta.
  • Problemes de relació a l’escola, amics, equips, etc.
  • Hiperactivitat, falta d’atenció.
  • Relació amb el menjar.
  • Pors.
  • Dificultat en agafar el son, terrors nocturns.
  • Dols, malalties…

 

Com? Traient a la llum aquelles dinàmiques relacionals en les quals estem submergits i no som capaços de veure des de dins.

 

Tot això ens permet arribar a comprensions profundes que permeten desfer els nusos que mantenen la situació conflictiva i retornen la força al sistema i als seus integrants.


CRISTINA DÍAZ PELLICER 

Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació.  Postgrau Interuniversitari en Acolliment, Adopció i Postadopció.  Màster Especialista en Sofrologia Caycediana. Formació en Constel·lacions Familiars. Terapeuta Gestalt. Màster Practitioner i Trainer en PNL. Formació en Intervenció i Teràpia Estratègica. Especialista en Intervenció Sistèmica amb familias, nens i adolescents. Coaching Wingwave. Formació en Pedagogia Sistèmica.

Coordinadora de la Formació en Teràpia Humanista Integrada

 

LAURA SOLIVA i DEL RIO

Diplomada en Magisteri d’Educació Infantil per la Universitat de Vic.

Mestra d’Educació Infantil del Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Experiència com monitora de lleure, educadora d’Escola Bressol i, des de 2007. Diploma en Pedagogia Sistèmica (CUDEC - Mèxic).

 

Formada en Constel·lacions Familiars Sistèmiques a AD’s ESCOLA. Col·laboradora de AD’s ESCOLA des de 2014. Realitza tallers i consultes de Pedagogia Sistèmica i Constel·lacions Familiars. Formadora de Formadors del Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Editora i tutora del curs de formació “Introducció a la Pedagogia Sistèmica” de PrisMa i AD’s ESCOLA. Experiència en varis registres del teatre amateur com a creadora, directora i actriu.